Bakande och förnyande av gymkort

Snart en vecka på ganska strikt LCHF, bortset från en del huvudvärk så känns det faktiskt rätt bra, plus att jag nu är på g neråt viktmässigt vilket känns oerhört bra.

Ska försöka börja träna igen den här veckan, då jag bara har lite torrhosta kvar som kommer emellanåt. Var till Sportlife igår och förnyade mitt kort så nu har jag bokat in Tabata på onsdag. Jag är taggad, men räknar med att ha kass ork. Ska köpa lampor till cykeln också så att jag kan börja cykla till jobbet, har ju inte hunnit testa cykeln mer än en gång. Börjar bli lite kallare ute, men jag är en hösttjej känner jag. Älskar alla härliga färger, att få ta på sig koftor och starka färger. Insåg igår när jag fick välja färg på vattenflaskan (grå/blå/grön) att många av mina träningskläder är i mörka färger, för att ändra det så valde jag en grön flaska. Nästa gång jag ska köpa nya träningskläder ska jag nog ta och välja en starkare färg än grå/svart/mörklila.

Gjorde frökex både förra veckan och i helgen, supergoda! De jag gjorde i helgen, la jag till 0.5 dl pumpakärnor till. Både gångerna bytte jag ut kokosolja mot vanlig rapsolja då jag inte hade kokos hemma. Nu är sesamfröna slut hemma så måste köpa det snart igen.

Gjorde även Cecilias kokosmjölsbröd helt ok, men jag tycker det finns godare alternativ. Men ska experimentera mera 😉

Blev även en rabarberpaj i helgen, baserat på mormors recept men med kokosnötsmjöl och mandelmjöl istället för vanligt vetemjöl och agavesirap + sukrin melis istället för socker. Smaken påminde om mazarin, blev faktiskt riktigt bra ändå.

3 dl mandelmjöl
0.5 dl kokosnötsmjöl
1 tsk bakpulver
1 dl sukrin melis
100-150 g smör
Blanda ihop allt och täck rabarbern (ca 400 g som har fått lite sukrin + lite agavesirap ta efter smak) med degen, in i ugnen 175 grader tills degen fått en fin yta. Min blev lite bränd för jag hade för hög värme.

Lämna en kommentar