Long time no hear, trerätters LCHF middag

Oj det har gått ett tag sen jag skrev sist.

Känns emellanåt som att tiden inte räcker till. Nådde 84.4 kg förra veckan, men det spoilerades under förra helgens festligheter. Kämpar för att få bort det jag lagt på mig, men lite segt går det.

Har varit ganska bra på att skriva in allt jag ätit på viktklubb, men inte under förra helgen. Däremot så lyckades jag bättre den här helgen, trots trerätters LCHF middag igår på farsdag (många kalorier blev det) tur att jag körde hård Body Combat i lördags, för det behövdes!

I helgen firade min fina vän sin 30 årsdag, önskar jag kunde åkt ner, men efter alla helger med hålligång och eftersom det snart är slut med lillans Junior Dance så går det inte. Men fick träffa henne i torsdags och fira henne då iaf! Passade även på att fråga om hon ville bli gudmor/fadder till min lilla tjej, även om det är längesen dopet va. Så glad jag blev att hon ville det! ❤

Har funderat en hel del sista tiden över det här med hälsa och hälsosam mat. Vad gör att det ena är bättre än det andra? LCHF passar mig just för att min mage fungerar så mycket bättre och även blodsockret som håller sig betydligt mer stabilt än tidigare. Samtidigt är jag lite fundersam över det här med kolesterolet, många får ju ändå förhöjda värden, och är det verkligen helt ofarligt? Jag undrar jag…

Lämna en kommentar