Förkyld igen och igen och igen och igen…

Nytt ganska långt uppehåll, nästan 10 dagar. Men men. Förkyld igen, hatar det här! ungefär en vecka kvar till dagen D och jag kan inte träna!! Lite små panik börjar infinna sig, vilket känns sådär. Måste även försöka ställa in mig på att inte spänna mig i nerförsbackarna för jag blev faktiskt lite rädd efter fallet i januari, hann tänka tanken ”vad händer om jag bryter nacken här nu?”.

LCHF då, tja, går ganska bra…men ibland slinker det ner ngt som inte kanske är det bästa. Som igår när blodsockret bara sjönk trots intag av russin, sent på kvällen. Vågade inte gå och lägga mig med 2.9 i blodsocker, vaknade då istället i natt med 20.9…mmm…bra där *suck* överkompensation som alltid typ. Hatar det!

Förkylningen från helvetet måste detta vara, täppt i näsan så jag håller på att dö, känns som jag snyter ut en hel hjärna varenda gång även om det börjar avta, men kanske beror på att skiten fastnat istället. Ser fram emot lite skidsemester snart, gäller bara att hålla maten i kontroll och inte tappa det helt. Ska ta och satsa på hjälm i år iaf, eftersom lillan börjar bli än mer medveten om omvärlden så krävs det ju att vi som vuxna också är förebilder och använder t.ex. mössa när hon ska använda det, hjälm när hon ska ha det osv osv. Rätt solklart för mig, men har insett att det inte är det för alla.

Lämna en kommentar